Od samego początku istnienia internetu wydawało się wszystkim, że jest on znakomitą platformą dla przedsiębiorców, dzięki której będą mogli mieć lepszy kontakt z potencjalnymi klientami. Potrzeba było kilku lat doświadczeń, aby dobrze rozpracować rynek internetowy i dostosować ofertę pod jego użytkowników. Na początku firmy na swoich prezentowały produkty ze zdjęciami, czasem z opisem czy instrukcją obsługi. Znajdowały się tam, także główne wiadomości o firmie, o punktach sprzedaży tym podobne. Dopiero wprowadzenie instytucji sklepu internetowego zmieniło diametralnie sytuacje przedsiębiorców korzystających z sieci. Już nie tylko pokazywali swoje towary, ale mogli je także sprzedawać na odległość. Sprawiło to poszerzenie rynku odbiorców do praktycznie całego świata, dla każdej firmy, która posiadała odpowiednią stronę wraz z oprogramowaniem. Nie trzeba było wynajmować powierzchni handlowych i całej armii ludzi do obsługi takiego punktu. Zmniejszały się koszty prowadzenia biznesu, a więc z jednej strony rosła marża, a z drugiej można było zejść trochę z ceny co było bardzo istotne dla klientów. Pierwsze takie sklepy zaczęły powstawać w Stanach Zjednoczonych i sprzedawały głównie książki, jednak ich olbrzymia popularność sprawiła, że dzisiaj w sieci jesteśmy w stanie kupić wszystko, od telewizora po codzienne zakupy spożywcze.
Happy
0
0 %
Sad
0
0 %
Excited
0
0 %
Sleepy
0
0 %
Angry
0
0 %
Surprise
0
0 %